MAHİR ABİ’den kolay bir galibiyet daha…

1 Temmuz 2022 Cuma günü İstanbul Veliefendi Hipodromunda 1200 metre çim pistte koşulan 3 yaşlı Arap taylarına mahsus Kv-9 Rüzgar 30 koşusunu, Mahir Tekinalp’in sahibi ve yetiştiricisi olduğu ve antrenörlüğünü Kadir Tekinalp’in yaptığı Mahir Abi (3y ae Kaizbert – İlkayım, Eğrice) jokeyi Özcan Yıldırım ile kazandı.

Koşunun ikinciliğini Kurtoba (Kaizbert) elde ederken, Rock Iron (Sultan De Faust) üçüncü, Alda Gör (Bayhan) dördüncü, Yiğiter (Kayayürekli) ise beşinci olarak pistten ayrıldı.

Rakiplerine yine şans tanımadı…

Arka arkaya Ankara’da kazandığı yarışlar sonrası geldiği İstanbul’da G2 Kazım Karabekir koşusundaki gösterişli galibiyeti sonrası tüm dikkatleri üzerine çeken Mahir Abi, yine bir beyaz bayrak-ayna yarışı yaparken rakiplerine hiç şans tanımayarak geçilmezliğini de korumuş oldu.

Toplu sayılabilecek bir çıkışla birlikte iç kulvardan atak yapan Mahir Abi koşunun liderliğini aldı. İkincilikte Uğurlualp daha sonra Alda Gör ve Rock Iron sırası ile 1000-800 startları geçildi. 600’de Mahir Abi liderliğini korurken yine ikincilikte Uğurlualp daha sonra Alda Gör şeklinde düzlüğe çıkıldı. 400’de Mahir Abi farkı 2-3 boya kadar çıkardı. Gerilerden Kurtoba ve dış kulvardan Rock Iron’ın atakları görüldü. Son 200’den sonra temposunu daha da arttıran Mahir Abi 5 boy farkla ve 1’18″66’lık derecesi ile kazanan isim oldu.

Abi (Özcan Yıldırım)

Mahir Abi (Özcan Yıldırım)



News Reporter

27 thoughts on “MAHİR ABİ’den kolay bir galibiyet daha…

  1. Cumhuriyet Koşusunda uçan kuş geçemez. İnşallah Sertberk düzelmiştir de, o zamana kadar namağlup gelir.
    Bu arada yaşşşaaaa Kaizbert.

  2. Kaizbert tayları yine ikili bitirdi…Mahir Abi SertBerk ayarında bir şampiyon bence bu sezon 3 yaşlılarda eline su dökecek tay göremiyirum sonradan çok extra bir tay çıkmadığı sürece. Rock Iron ve Kurtoba için uzayan mesafede mahir abiye yetişirler mi acaba deniyordu ancak bu mümkün görünmüyor.

    1. Mahir abi ingiliz atı ayarında gibi görünüyor 🙂 Ben olsam atımı bu kaizbert ingilizleriyle koşturmam

      1. Aslında Arap atı sahipleri çetin,e yaptıkları gibi kaizbert yavrularının olduğu yarışlara atlarını koşmasinlar yazık, bu at safkan Arap atıysa diğerleri için birşey yazicam olmayacak.

  3. Arkadaş kaizbertlerle sultan de faust familyasının arap atların fiziksel özellikleri alakası yok.Yazık değil mi bu bu familyayı safkan araplarla koşturmaya.En kısa sürede Tarım bakanlığının bu familyanın pedigrelerini iptal etmesi lazım.

    1. Sana göre safkan arap atının fiziksel özellikleri nelerdir ? bu özelliklerin hangileri tigem taylarında mevcuttur ve hangileri kaizbert ve sultan taylarında mevcut değildir ? anlat da biz de bilelim ve arap atçısı olabilelim bakalım.

      1. Hakkı Bey Mahir abi nasıl sertberk ayarında oluyor nasıl eline su dökemezlermiş ya.Arkadaş sen şaka mısın? Kaizbert tayın yada kaizbert tayfasindan olanlarla dostluğun varsa dediklerini normal karşılarım.Kaizbertteki genişlik, motor büyüklüğü, kemik kalınlığı…. gibi şeylerin normal arap aylarında olmadığını herkes biliyor.Sen bunu bilmiyor musun? Kaizbert damızlıklarına bedava çekim yapıyorlar, eline normal bir kaizbert erkek atı olan hemen aygır yapıyor.Neden yapıyorlar sence? Bu ırk bir enfeksiyon gibi yayıldı.

        1. Arap atlarında ülkelere göre farklılıklar var ama arap atları zaten iri kaslı yapıda olur.Kaizbert gibi ithal orjinli olan atlara karşı ön yargı var yavrularında hiçbir morfolojik anormallik yok. Abu dhabi umman katar dubaide ki yarışları izlerseniz farkı anlarsınız

      2. Kaizbert kesinlikle Arap değil veya bizim bildiğimiz Araplar dan değil Sultan de Faust ta rahmetli Ramazan Kaya tarafından bizim Arap atlarindan FARKLI olduğu için getirildi bu iki aygır muhtemelen Türkiye de Arap atciligini bitirecek en azından TİGEM i bitirecek sonrasında kendileri de bitecek durum böyle görünüyor

  4. Sultan de faust tayları da kaizbert tayları gibi yarımkan.Hem bu arap yarışlarını kaldırmak gerek.

  5. Bi bitmedi bu yarım kan muhabbeti arkadaş 1000 tane kazibert yavrusu içinde kazancı 1 milyonu bulmuş yavru sayısı 20 yi geçmez 2 yıldan beri her yarışa girebiliyorlar g1 kazanan kazibert hatırlamıyorum yanlişsam düzeltin lütfen

    1. Köçek anneler günü grup 1 koşusunu kazandı.Kıyıcı istiklal koşusunu burunla kaybetti.Özgünstone grup2 kazandı.Zaten grup koşulara bu yıl katılıyorlar.Bu yılın 3 yaşlı kazanan koşan kazananda birinci durumda.İyi oluyor bu sayede TİGEM bitiyor olacak.

    2. Maalesef güzel ülkemin temel sorunlarından birine klasik örnek. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak denebilir buna.
      Kaizbert’lerin 03.07.2020 tarihinden beri tüm yarışlara girebildiğini buradan öğrenmiş oldum. Demek ki Kaizbert sahiplerinin de haberi yokmuş, onun için girememişler.
      TJK’nin internet sitesinde istatistik bölümünden aygır kazançlarına bakabilirsiniz. En az % 80 sapma tesbit ettim.
      Neyse.
      Uzatmayayım.
      Belli ki iş bilinçli olarak çözümsüzlüğe sürükleniyor.Bilahare toplu neşter vurulacağını düşünüyorum.

  6. Kazibert 10000 dolar etmezken temiz hicbirsey kalmasın diye bize yasladiklari bozuk kandir.

  7. Bu atın bu kadar başarılı olmasında anne hattınada bakın derim .. Maalesef hiçbir yavru alınamayan Yavuzhan’ ın anne baba bir kardeşi Eğrice kısrak babasıdır.. Kaizbert’ in en iyi yavrusu şimdiye kadar izlediklerim arasında..

    1. Ramazan Bey’in espri yapmadığını varsayarak cevaplayayım :
      1) Aynı anne yarış koşabilecek 3 tay vermiş. 1 tanesi hiç start alamamış maalesef. Diğer 2’si ise xx. 1 tanesi hiç tabela yapamamış. Diğeride 1’er kez 3.ve 4.olarak 10.005 tl kazanmış. Kaizbert ile Eğrice kızları müthiş uyum sağlamış demek ki😀😀
      2) Eğrice’nin kızları daha önce damızlıkta 30 civarı kullanılmış. Sonuçlarına bir zahmet TJK sitesinden balın lütfen😀😀
      3) Bugün İstanbul dişi 3 yaşlı gr3 kayıtları yapıldı. Bir zahmet öütfen kayıtları detaylı inceleyin. Demek ki,” görülen luzum üzerine” bir değişiklik yapılmış.
      Özet ile; elle tutulacak yanı yok Kaizbert’i savunmanın. Neresinden tutarsan elinde kalıyor. Kendisi açık arttırma ile Kaizbert tayı satan kurumdan, Kaizbert arap atıdır raporu alırsan, illetin sadece sekası ile alay ettiğinle kalırsın

      Not: Bu platformu açıp yorumları yayınladığınız için sizlere teşekkür ederim

      1. Bora bey cevap vermek sorun değil, doğru olmadıktan sonra önemi kalmaz kimse hatırlamaz.
        Aynen cevap veriyorum;
        1. Aynı annenin babaları;
        A) kırımhan en iyi yavrusu ninoşunoğlu
        B) bolkar en iyi yavrusu anılbey
        C) tekzulut bunuda sen yaz
        2. Eğrice kızlarından sadece Cahidesultan Kafkaslı gibi bir şampiyondan yavru vermiş kaydadeğer oda my sultanı vermiş.Diğer çekilen aygırların kaydadeğer( istisna olabilir ) yavrusu yok.
        Demem o ki bu kısraklara turbo, özgünhan, bilgin, caş, yalaz, altaha vb gibi tesadüf olmayan kaliteli aygırlarla eşleşmeleri olmamış.. aynı şekilde eğrice isimli aygır kaç tane elit sayılabilecek kısrak ile eşleşmiş ?
        3) Takip edemediğim bir konuyu yazmışsın
        Özetine gelicek olursak, kaizbert savunucusu değilim. Hatta sizinle aynı görüşteyim. Bu at sadece kaizbertten değil annedende güçlü bir yerden geliyor . Dikkatli okursanız bir önceki yorumu kaizbertin en iyi yavrusu demiştim .. sebebide bu ..

    2. Bu at Alperkaani da geçerdi ramazan 400 ü 25 600 ü 38 rahat 800 yine İngiliz temposu 300 lerde hadi diyor 4-5 boy sonuç: derece 1.18,66 biraz daha verse 1.14-1.15 bitecek 1.11-1.12 ingiliz dereceleri zaten bi anormallik var ama bilmiyorum yada biz fazla anlamıyoruz

      1. Bu at normal şartlarda tr de geçilmez dettori .. aynı fikirdeyiz.. bakalım ileriki yarışlarında neler olucak .. hiç geçilmeden bir grup 1 kazanınca neler okuyacağız burada .. bir aksilik olmazsa tabii

    3. Artı daha 3 yaşında 4 lulugunde 5 inde felan bütün pist rekorlarını kirabilir ikili mücadeleye girmedi henüz daha

  8. Aslında (Kaizbert )Bu atların yarış içerisinde kesinlikle yanlarına gelirken dışına çıkarak değil tam tersine iç kulvardan yani yaklaşmadan geçmek lazım diğer türlü atı yanında görünce tekrar canlanıyor mesafe tanımıyor kahveden kilosu uygun birini bindir yine geliyor.Tek çare bu bu atlara atı göstermeyecek siniz kardeşim bu kadar geçen İzmir’de Lokumoğlu neredeyse rekor derecede iç kulvarı kullanarak (1200 çim 1.16 gibi ) kolay kazandı.Bursaya geldi Ozganın dışına geldi tam geçecek havası eserken at tekrar atı görünce tekrar canlandı fark yaptı. Bu arada Mahir abi hiç bir zaman Sertberk e kafa tutamaz Sertberk gerçek Şampiyon dur.

  9. Bu işin uzmanları daha iyi biliyor tabi ama ben ne zaman bir Kaizbert yavrusu izlesem diğer arap safkanlarından farklı geliyor bana hele ki aksiyonları.

  10. BERKSOY ADELİNA ÖRNEĞİ GİBİ SERTBERKİN ANNESİ ADELİNA VASIFSIZ NE YAPMIŞTA SERTBERK OLMUŞ ?? ARA SIRA BÖYLE ATLAR ÇIKMASI GEREK ÇÜNKÜ AT YARIŞI İZLENMESİ GEREK ESKİDEN KAFKASLI ÖZHABER İZBATUR FALAN VARDI DAHA ESKİDEN OYNAYANLAR GERÇEK ARAP ATLARI VARDI BUNLARA GEREK YOKTU YANİ BENİM YAŞIM 34 AMA ALPERKAANIDA GÖRDÜM TURBOYUDA GÖRDÜM SERTBERKİDE GÖRDÜM VE EN SON HİÇ BİTAYI TABELA YAPAMAYAN İLKAYIM TAYI MAHİR ABİYİDE GÖRDÜM ŞUNUDA BELİRTMEK İSTERİM Bİ ATA İSİM VERİLİRKEN MESELA MAHİR TEKİNALP MAHİR ABİ İSMİNİ VERİYOSA 13 YAŞINDAKİ İLKAYIM KAİZBERT TAYINA DEMEK Bİ BİLDİĞİ VAR :)) YOKSA ADAM NİYE KENDİ ADINI VERSİN TABELA YAPMAYAN Bİ TAYA DİMİ :). GERÇEKTEN YARIŞÇILIĞIMIZ NEREYE GİDİYOR SENDE YAP BAKALIM MAHİR ABİ BU ATA YARIMKAN DEMEYİP SAVUNAN VARSA AT GÖZLÜĞÜ AZ GELİR ONA 🙂 TURBO İSTANBULDA GENERALİ GEÇTİ 🙂 GENERAL JOKEYİ YIRTINDI 🙂 ZATEN YARIMKAN TAYINIZ VARSA Bİ KOŞU STİLİNE GEREK YOK SÜR ÖNE GİTSİN ARKDAN SALDIRAN TAYLARA YAZIK YA ARIZALANIR YA SAKATLANIR KAFKASLI TURBOYU GEÇTİ EVET AMA YARIŞ HAYATI BİTTİ NEDEN SİZCE ?

  11. At sevgisi Yavuzhan’dan sonra bitti.
    Bizler Yavuzhan kazansın da isterse kuponlarımız yatsın, pek önemsemezdik.
    Artık at sevgisinin yerini kupon sevgisi aldı.
    Yine de karamsar değilim, genç at sahiplerinden ileride uluslararası başarılar umut ediyorum.

    1. Bende hala şampiyon at sevgisi var. Senin gibi düşünüyorum, altılı ganyan oynamıyorum ama at yarışını seviyorum. Sertberk, Mahir Abi gibi şampiyonların çıkması beni daha da sevindiriyor. Her gün deklarelere bakıyorum, şampiyonlar kayıt yaptırmışlar mı diye. Long Runner, Cemalcan ve daha nice şampiyonların sakatlığı beni çok üzer. İnşaallah Sertberk ve Mahir abinin kapışmaları mı da izleriz. Bütün şampiyon atların ayağı düz bassın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.